Popularne techniki relaksacyjne współczesności

techniki relaksacyjne

Relaks odgrywa w naszym życiu bardzo ważną rolę. Pozwala zregenerować zmęczone oraz napięte mięśnie, a także uzyskać wewnętrzny spokój. Brak relaksu w naszym życiu nie wpływa na nas najlepiej – stale rosnący stres przyczynia się do problemów zdrowotnych, które mogą dość mocno oddziaływać na nasze ciało. Stajemy się bardziej nerwowi i jednocześnie zmęczeni.

Ważne jest zatem wyznaczenie sobie chwili dla siebie. Chwili, w której się zrelaksujemy, odpoczniemy i naładujemy swoje wewnętrzne baterie na następny dzień. W taki sposób możemy to zrobić? Podpowiadamy!

Klasyczna kąpiel i świece

Relaks kojarzy nam się najczęściej z biernym wypoczynkiem, masażami, aromaterapią lub przyjemną kąpielą. Decydując się na to ostatnie, warto odpowiednio przygotować łazienkę na tak ważną chwilę w ciągu dnia. Nic nie może Cię w niej rozpraszać, dlatego telefon wycisz (najlepiej włącz tryb samolotowy). Zadbaj przy tym o odpowiedni klimat. Kilka przyjemnie pachnących świec rozstawionych na półkach oraz okolicy wanny będą doskonałym pomysłem.

Jeżeli zaś chodzi o samą kąpiel – to nie spiesz się. Masz się przecież zrelaksować. Podaruj sobie zatem to, co najlepsze – napuść przyjemnie ciepłą wodę, zrób pianę, wlej ulubione olejki do kąpieli albo sól, czy inne minerały. Do tego możesz dodać kilka płatków róży  i przygotować do picia ulubionego drinka lub wino. Puść w tle spokojną i relaksującą muzykę i ciesz się chwilą dla siebie!

Nieco bardziej aktywne techniki relaksacyjne – czyli joga lub tai chi!

Nie wszyscy z nas są jednak zwolennikami bezczynnego leżenia. Wiele osób ceni sobie nieco bardziej aktywną formę wypoczynku. W tej kwestii idealnie sprawdzi się spokojna joga, której ruchy pozwalają rozluźnić zmęczone i zbyt napięte mięśnie, a przy tym pozwala je rozciągnąć. Poszczególne figury tej gimnastyki warto wzbogacić o bardzo głębokie i spokojne oddechy, które jednocześnie wyciszą zbyt natarczywe myśli.

Jeżeli chodzi o techniki relaksacyjne, to doskonałą alternatywą dla jogi jest chińskie tai chi. W spokojnych ruchach kryje się nieco więcej majestatu, który pozwala skupić się przede wszystkim na swojej wewnętrznej energii. Chińskie tai chi także rozluźnia mięśnie, uśmierza ból pleców oraz kręgosłupa, a przy tym poprawia ogólną koncentrację umysłu oraz zwiększa koordynację ruchową.

Obydwie aktywne, lecz spokojne techniki relaksacyjne uprawiane regularnie poprawiają przy tym postawę ciała. Możesz zatem połączyć przyjemne z pożytecznym – i zadbać nie tylko o umysł, ale i ciało.

Popularne techniki relaksacyjne bez konieczności ruchu, czyli medytacja

Medytacja skupia się przede wszystkim na relaksie umysłu. Technika nie wymaga ruchu, lecz powtarzania pozytywnych afirmacji, podczas których wykonujemy spokojne i głębokie oddechy. Technika relaksacji jest zatem doskonałym rozwiązaniem dla osób, które mają poczucie przeciążenia zbyt natarczywymi myślami. Medytacja pozwala się wyciszyć, zmierzyć z emocjami i zażegnać je po to, aby pójść dalej na przód.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.